Una

( Una de pe facebook)

Să tot fi fost la vreo sâmbătă dimineața, ori în noaptea de vineri spre sâmbătă.. Nu mai țin minte, am dat eu accept câtorva, și înainte de asta, după cum se știe, i-am verificat. O cucoană Malona nu mai știu cum, un nume străin, mie îmi suna a fi leșește ( în poloneză), zicea ea că e din România, altele nu. Eu, după cum v-am spus deja, eu vreau să fiu om bun. Vreau din toată inima, și-mi zic : <Ce-are-a face? Nu e vinovată ea că e poloneză, poate nu știe să zică mai multe la rubrica despre, hai s-o aducem, e frumușel îmbrăcată, trebuie să fie fată deșteaptă.. >. Și-i zic numa’:,, Spune-mi mai multe despre tine, fiindcă nu mă dumiresc ce soi de om ești, dacă stai în România și n-ai nici un sfert de nume românesc. „. Și-mi văd de treabă. Că treburi sunt multe, mai ales în prag de sărbători, și numai cine vrea nu muncește și dacă stai sub un gard, tot dai cu mătura – vorba mamei-mari, sătulă de lenea mamei mele personale, care nici măcar atunci când eram eu copil, nu era prea harnică, dar i se ierta, că muncea la fabrică în schimburi, și nu exista nici măcar în noaptea de anu’ nou, să se închidă fabrica și oamenii să plece în weekend, că pe vremea aia, în România nu se inventaseră week-end-urile, oamenii erau proști și nu știau decât de sfârșit de săptămână, sărbători legale și alte mărunțișuri.
Ăh: am plecat după foc și iacă-tă-mă-ntoarsă-n sân cu busuioc.
Poloneza? Deh. Duminică dimineață, am avut timp berechet, și am verificat Messenger. Poloneza lucrează la o bancă și zor – nevoie să-mi dea un împrumut. Eu o blochez în Messenger, o șterg de la prieteni, așa pe tăcute, că era duminică și oamenii serbau Crăciunul, altfel m-aș fi dedat la o rafală, de nici domnul Dracu nu o scotea din gura mea.
—Hăăăă.. – a-păi futu-ți așa și pe dincolo : vrei să mă atragi pe mine în plasa băncilor? ‘tu-ți biserica și dumnezeul și toți sfinții din calendarul vostru! Păi eu am crezut că tu ești oamă, dar m-am înșelat, ești o poarcă. Punct.
Dar nu i-am zis nimic. Ce să-i zic? – despre felul în care eu sunt suspicioasă la polonezi?
Asta a fost una.

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.